Mijn australië avontuur

Chapter 36: Singalees

G'day allemaal!

Langzamerhand begin ik aan het 'koude' weer te wennen en ga ik de temperaturen rond de 20 graden best waarderen! Vanmiddag ook weer heerlijk buiten gezeten in het zonnetje!

Vandaag heb ik mijn trip naar de Whitsundays en de Great Barrier Reef geboekt! Eind July ga ik er een weekendje heen en ga ik snorkelen in het grootste koraal rif van de wereld! Nu gaat mijn onderwatercamera zeker van pas komen! Ik kan echt niet wachten!

Ik kan het maar niet geloven hoe snel de weken hier voorbij gaan! Elke keer is het weer vrijdag en heb ik weer weekend! Vandaag ook weer! Nja, denk alleen maar dat dat iets goeds is!

Doordat Yassmin en Izzi uit Srilanka komen word Araliya 2-talig opgevoed. Ze praten veel in Singalees en daardoor krijg ik ook wat mee van de taal. Araliya vind het heel leuk om woordjes te vertalen voor mij en ze is er best goed in. Want ondanks dat mijn teacher twee jaar is, kan ik nu grootendeels begrijpen waar ze het over hebben als ze praten. Voor de mensen die het leuk vinden om wat singalees te leren, hier een paar woorden en zinnen:

(Ik heb het opgeschreven zoals je het zou zeggen, niet zoals je het schrijft want ze hebben een ander alfabet)

Ja: Ow

nee: Nè

goed: Hondai

dankjewel: Istitu

Fijne dag: Sawadasa

Schatje: Patia

Ik: Mamè

Jij: Oyaa

Moeder: Amma

vader: Apatchi

Dochter: Dowè

Klaar: Everai

wat?: Mokaddè

1:ekai 2:dekai 3: tonai 4:haterai

Als je het leuk vindt om nog meer te weten, klik dan HIER

Smile

Ohja! Voor de mensen die het nog niet wisten, mijn telefoon is in de rivier gevallen deze week.... Echt, meer pech kon ik niet hebben..... Ik zat dus samen met Araliya op de ferry te wachten (dit gedeelte is al boven het water) en om ons een beetje te vermaken gingen we filmpjes en fotos kijken die ik op mijn telefoon had staan. Op een of andere manier viel mijn telefoon uit mijn handen en stuiterde een aantal keer op de grond, om vervolgens door een smalle kier in het water te vallen.... GELUKKIG! had ik al mijn fotos en video's online opgeslagen en ben ik niks kwijt! Ik stond daar een tijdje helemaal verbaast, tot Araliya heel droog zei: Nou hebben we geen video's meer, video's zijn weg. Ja.... telefoon is weg. Ondertussen heb ik een leen telefoon van Izzi en Yassmin gekregen die ik mag gebruiken tot ik weer naar huis ga!

Allemaal een heel fijn weekend!

Jullie horen snel weer van me!

Greetz and Kisses, Thirza

Reacties

Reacties

Bep

Wat een pech van die mob, Barrier reef is toch ver weg!
kijk maar uit voor de haaien!! veel plezier ,liefs Bep.

Henny Zock ..

Hello Thirza, oh wat jammer van je telefoon. Gelukkig had je alles al online opgeslagen .. slim. Komt wel weer een andere, denk ik. Nou nog even snorkelen en dan kom je bijna thuis, heel spannend allemaal hoor. Wat zal je veel te vertellen hebben .. Mooie tijd nog hoor, de groetjes uit Utrecht.

de greefjes

hoi hoi, weer een leuk bericht, echt balen van je mobieltje! Kijk maar uit voor je onderwater camera dat hij ook niet in het water valt, hahahaaaha. Nog heel veel plezier en geniet. Groetjes van ons allemaal.

John van de Hoven

Hey wereldburger, goed te horen dat de fun zich onbeperkt voortzet. Veel plezier en geniet van de laatste weken. Oja ik heb nog wel een mobieltje voor je . Een mooi model met een accu van 7 kg en een echte hoorn met snoer. Echt draagbaar. Voordeel is dat je deze niet zo gauw verliest????.
Anders ga je toch gewoon naar de hoofdsponsor zwaan 9 voor een nieuwe. Komt vast goed. Zeg maar dat ik je geadviseerd hebt. Groetjes uncle Johnny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active